SUBAHANALLAH!!ALLAH BAYAR CASH,,PADAH CURI WANG TABUNG MASJID LELAKI INI TERIMA BALASAN YANG MENGEJUTKAN......



Seorang lelaki disyaki cuba mencuri peti tabung Masjid Hadhari Jertih cedera parah dibelasah orang ramai jika kegiatannya disedari pengawal masjid itu malam kelmarin. 

Dalam kejadian kira-kira jam 9. 45 malam itu, lelaki berumur 32 th. beralamat di Kampung Padang Siam, Pasir Putih, Kelantan itu alami patah rahang apabila dipukul orang ramai dalam pergelutan itu. 

Difahamkan sebelum peristiwa pengawal keselamatan membuat pemeriksaan di tingkat atas masjid itu untuk memastikan tidak ada orang dalam masjid sebelum pintu masjid dikunci. 

Saat itulah pengawal keselamatan itu ternampak suspek tengah mengumpil peti besi yang terletak di bahagian tengah masjid dengan menggunakan besi pembuka tayar kereta. 

Difahamkan, saat pengawal itu bersama rakannya cuba menangkap suspek berlaku pergelutan sehingga menarik perhatian orang ramai yang kebetulan datang untuk mendengar ceramah politik di lokasi berdekatan masjid itu. 

Akibat pergelutan itu suspek alami kecederaan kronis di muka akibat dibelasah orang ramai yang cuba memberkasnya. 

Dia yang separuh sedar serta terlantar di atas permaidani masjid itu diserahkan pada polis lalu dihantar ke Hospital Besut sebelum menerima rawatan lanjut di Hospital Besar Kota Bharu, Kelantan. 

Cahaya Harian difahamkan perbuatan suspek ikut dirakam oleh kamera litar tertutup yang dipasang di dalam masjid itu. 

Salah seorang ahli jawatankuasa masjid memberitahu, beberapa hari sebelum kejadian, tabung derma orang ramai di masjid itu sudah dipecah oleh pencuri menyebabkan wang derma hilang. 

“Pencuri sebelum ini menggunakan taktik memecahkan mangga kunci milik masjid lalu memasukkan mangga kunci yang mereka bawa dengan maksud datang semula membuka tabung itu beberapa hari lalu, ” katanya.
SHARE

Milan Tomic

Hi. I’m Designer of Blog Magic. I’m CEO/Founder of ThemeXpose. I’m Creative Art Director, Web Designer, UI/UX Designer, Interaction Designer, Industrial Designer, Web Developer, Business Enthusiast, StartUp Enthusiast, Speaker, Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment