AWASSS !!! Perhatikan 13 Hal Yang Harus di Hindari Agar Muslimah Tidak Masuk Neraka, No. 6 dan 9 Sangat Sering di Lakukan


Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31). Keterangan
 : Memperlihatkan kaki dan menghayunkan/melenggokkan tubuh mengikut hentakkan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng, sama saja seperti pelacur di jaman jahiliyah.

1. Bulu kening
 Menurut imam Bukhari, Rasullulah melaknat wanita yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau memohon agar dicukurkan bulu kening (Petikan dari Hadis Kisah Abu Daud Fi Fathil Bari.)

2. Kaki dan semacam hantu loceng
Dan jangan sampai mereka (wanita) menghentakkan kaki (atau mengangkatnya) supaya di ketahui perhiasan yang mereka sembunyikan

3. Wangian-wangian
Siapa sahaja wanita yang menggunakan parfum lalu melewati suatu kaum agar mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina serta tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung (Petikan dari Hadis Kisah Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban).

4. Dada
Sebaiknya mereka (wanita) melabuhkan kain tudung sampai menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka (Petikan dari Surah An-Nur Ayat 3).

5. Gigi
Rasullulah melaknat wanita yang mengikir gigi atau meminta agar dikikirkan giginya (Petikan dari Hadis Kisah At-Thabrani). Dilaknat wanita yang menjarangkan giginya agar menjadi cantik, yang merubah ciptaan ALLAH (Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim).

6. Muka dan leher
Dan tinggallah kamu (wanita) dirumah kamu dan jangan sampai kamu memperlihatkan perhiasanmu seperti orang jahilliah yang dulu.
Info : Menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang memperlihatkan leher seperti orang Jahilliyah.

7. Pakaian yang nipis (jarang)
Asma Binti Abu Bakar telah menjumpai Rasullulah dengan memakai baju yang tipis. Sabda Rasullulah : Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang sudah berh*!d tak boleh baginya memperlihatkan anggota badan kecuali pergelangan tangan serta wajah saja (Petikan dari Hadis Kisah Muslim serta Bukhari.)

8. Tangan
Sesungguhnya kepala yang di tusuk dengan besi itu tambah baik dari pada menyentuh golongan yang bukan semacam yang tidak halal baginya (Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani serta Baihaqi).

9. Mata
Dan katakanlah pada wanita mukmin sebaiknya mereka menundukkan sebahagian dari pandangannya (Petikan dari Surah An Nur Ayat 31). Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Anda cuma bisa pandangan yang pertama sahaja pada saat pandangan seterusnya tak dibenarkan hukumnya haram (Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud serta Tirmidzi).

10. Mulut (suara)
Janganlah bebrapa perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, namun ucapkanlah bebrapa perkataan yang baik (Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.) Sabda Nabi SAW, Sebenarnya bakal ada umatku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, yakni kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (musik) serta penyanyi wanita, jadi ALLAH akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi (Petikan dari Hadis Kisah Ibn Majah)

11. K3m*lu*n
Dan katakanlah kepada bebrapa wanita mukmin, sebaiknya mereka menundukkan pandangan mereka serta melindungi kehormatan mereka (Petikan dari Surah An Nur Ayat 31). Jika seorang wanita itu solat lima saat, puasa di bln. Ramadan, melindungi kehormatannya serta mentaati suaminya, jadi masuklah ia kedalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendaki (Hadis Kisah Al Bazzar). Tidak ada seseorang perempuanpun yang membuka bajunya bukan di rumah suaminya, melainkan dia sudah membinasakan tabir antaranya dengan ALLAH (Cuplikan dari Hadis Kisah Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.)

12. Baju
Barang siapa memakai baju yang berlebih-lebihan, jadi ALLAH bakal memberi baju kehinaan di hari akhirat kelak (Petikan dari Hadis Kisah Ahmad, Abu D, An Nasaii serta Ibn Majah). Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59 yang berarti : Hai nabi-nabi katakanlah pada isteri-isterimu, anak perempuanmu serta isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh serta longgar) yang demikian itu agar mereka mudah dikenali, lantaran itu mereka tak diganggu.

ALLAH maha pengampun lagi maha penyayang. Sebenarnya sebilangan pakar Neraka ialah bebrapa wanita yang berpakaian tetapi telanjang yang cenderung pada maksiat serta menarik orang lain untuk melakukan maksiat, mereka akan tidak masuk Syurga serta tidak akan mencium baunya (Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari serta Muslim).

13. Rambut
Wahai anakku Fatimah! Adapun bebrapa wanita yang akan digantung rambutnya sampai mendidih otaknya dalam Neraka yaitu mereka itu di dunia tak mahu tutup rambutnya daripada diliat oleh lelaki yang bukan mahramnya (Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari serta Muslim.) Riwayat Imran bin Hushain ra. : Kalau Rasulullah saw. bersabda : Sesungguhnya penghuni syurga yang paling sedikit yaitu kaum wanita.

http://www.rindumadinah.com/2016/04/awasss-perhatikan-13-hal-yang-harus-di.html
SHARE

Milan Tomic

Hi. I’m Designer of Blog Magic. I’m CEO/Founder of ThemeXpose. I’m Creative Art Director, Web Designer, UI/UX Designer, Interaction Designer, Industrial Designer, Web Developer, Business Enthusiast, StartUp Enthusiast, Speaker, Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment